Concepte: És aquella que, en el moment d'iniciar, emissor i receptor no tienennecesariamente de coincidir en l'espai i en el temps. En no haver ocasió de retroalimentació immediata, ni tampoc possibilitat decontar amb la comunicació no verbal, l'emissor ha de fer especial atenció alredactar el missatge, perquè el receptor ho comprengui amb el sentit que va voler donar-li l'emissor.
Tipus: cartes e informes
Caracteristíques:
-S'usen lletres, accents i signes de puntuació per construir el missatge.
-És reflexiva, organitzada, elaborada i lògica.
-Està construïda de manera correcta i precisa.
-És diferida i permanent.
-S'estableix una relació unilateral entre l'emissor i el receptor.
-Qualsevol referència textual o extratextual es fa amb paraules.
Exemples:
-Llegir un llibre.
-Llegir el diari.
-Enviament d'un fax.
-Escriure una carta per a un receptor específic.
-Realitzar un informe.
No hay comentarios:
Publicar un comentario